Ο Δήμος Πρέβεζας στοχεύει στην δημιουργία και εγκατάσταση εξατομικευμένης πλατφόρμας λογισμικού έξυπνης πόλης σε υπολογιστικό νέφος, για τη λήψη, συλλογή, επεξεργασία και υπολογιστική ανάλυση των δεδομένων των πιλοτικών εφαρμογών και άλλων διαθέσιμων δεδομένων ανοικτών προτύπων με στόχο την ενημέρωση του πολίτη και των αρμοδίων για τη λήψη αποφάσεων. Στην υλοποίηση πιλοτικών δράσεων και εφαρμογών έξυπνης πόλης περιλαμβάνονται:
1. Κέντρο Διαχείρισης και Παρακολούθησης της Αστικής Κινητικότητας στο Δήμο Πρέβεζας.
Το Κέντρο Διαχείρισης και Παρακολούθησης της Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Πρέβεζας συμβάλλει στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη θέτοντας στο κέντρο του σχεδιασμού και της διαχείρισης των μεταφορών τον μετακινούμενο, τόσο τον μόνιμο κάτοικο όσο και τον τουρίστα, ενώ παράλληλα εξυπηρετεί και τους ευρύτερους στόχους του υπό υλοποίηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Αντικείμενα του Κέντρου Διαχείρισης και Παρακολούθησης της Αστικής Κινητικότητας αποτελούν η συλλογή όλων των απαραίτητων κυκλοφοριακών δεδομένων ώστε να εξυπηρετούνται οι μετακινούμενοι (μέσω της παροχής υψηλής ποιότητας μεταφορικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ενημέρωσης/συμμετοχής) αλλά και οι φορείς λήψης αποφάσεων έχοντας στην διάθεσή τους μια πλούσια βάση κυκλοφοριακών δεδομένων προς αξιοποίηση αλλά και την άμεση επαφή με τους μετακινούμενους για την κάλυψη πραγματικών αναγκών.
2. Σύστημα Διαχείρισης στόλου οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων
Η προτεινόμενη λύση θα να αποθηκεύει όλα τα δεδομένα στην πλατφόρμα έξυπνης πόλης και θα πραγματοποιεί σχετική ανάλυση που αφορά στη δραστηριότητα του στόλου των οχημάτων στα οποία έχουν εγκατασταθεί φορητές συσκευές παρακολούθησης. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η παροχή ανοικτών δεδομένων, δηλαδή δεδομένα που είναι προσβάσιμα μέσω διαδικτύου από τους πολίτες (σε στατιστική αναπαράσταση).
Η βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων του Δήμου Πρέβεζας αποτελεί στόχο προς την κατεύθυνση της αειφορίας, καθώς μέσω της έξυπνης διαχείρισης μπορούν να επιλυθούν διάφορα προβλήματα που σχετίζονται με την ρύπανση του περιβάλλοντος, τις κλιματικές αλλαγές και την δημόσια υγεία.
3. Σύστημα Διαχείριση ενέργειας που αφορά σε Δημοτικό Φωτισμό
Η προτεινόμενη πλατφόρμα θα αφορά την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης κατανάλωσης ενέργειας σε δημόσιες υποδομές και κτίρια. Θα πρέπει να ενσωματώνει μια ολιστική προσέγγιση για την διαχείριση των ενεργειακών δεδομένων και των επιπρόσθετων πληροφοριών που θα συλλέγονται.
Η πιλοτική εφαρμογή θα υποστηρίζει την πλήρης παραμετροποίηση της πλατφόρμας στη βασική πλατφόρμα έξυπνης πόλης (π.χ. χρήστες και ρόλοι αυτών, διαχείριση αισθητήρων μέτρησης ενέργειας στο κεντρικό πίνακα και σε επιλεγμένα σημεία των δημόσιων υποδομών) καθώς και την υποστήριξη εξελιγμένων τεχνικών ανάλυσης των ενεργειακών δεδομένων (κανονικοποίηση ακατέργαστων δεδομένων ενέργειας, τεχνικές αποσυνάθροισης ενέργειας, αλγόριθμοι πρόβλεψης κατανάλωσης ενέργειας), καθιστώντας την ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την διαχείριση ενέργειας σε υποδομές δημοτικού φωτισμού επεκτάσιμου και σε κτιριακές εγκαταστάσεις.
Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ήπειρος 2014-2020”
Με την συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Κεντρική πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης
Η Πλατφόρμα «Έξυπνης Πόλης» είναι μια ανοικτή, cloud based πλατφόρμα η οποία επιτρέπει τη διασύνδεση και την επικοινωνία μεμονωμένων λύσεων και εφαρμογών έξυπνων πόλεων. Η Πλατφόρμα είναι βασισμένη σε λογισμικό ανοικτού κώδικα και αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα των τεχνολογιών Internet of Things (IoT) διασυνδέοντας πολίτες, διαδικασίες, δεδομένα και αντικείμενα προκειμένου να επιτυγχάνεται η παρακολούθηση όλων των παραγόντων που επιδρούν στη ζωή της πόλης.
Το λογισμικό έχει το χαρακτήρα πλατφόρμας διασύνδεσης λογισμικού, αισθητήρων, λειτουργιών και εξοπλισμού «έξυπνης πόλης» και προσφέρεται σαν Cloud εφαρμογή.
Η Πλατφόρμα υποστηρίζει και τις παρακάτω κάθετες λύσεις:
- Δυναμική διαχείριση θέσεων στάθμευσης (Έξυπνο Parking)
- Έλεγχος εξ’ αποστάσεως παρόδιου ηλεκτροφωτισμού (Έλεγχο εξ’ αποστάσεως Έξυπνου οδοφωτισμού)
- Ασύρματη πρόσβαση στο Internet (Έλεγχο εξ’ αποστάσεως του δημόσιου δικτύου ασύρματης πρόσβασης Wi-Fi και παροχή υπηρεσιών στατιστικών αναλύσεων (analytics) από τη χρήση του δικτύου Wi-Fi)
- Συλλογή και διαχείριση περιβαλλοντικών δεδομένων από αισθητήρες,
- Χρήση εφαρμογών video analytics,
- Εντοπισμό και παρακολούθηση θέσης αντικειμένων (π.χ. κάδων) και οχημάτων (απορριμματοφόρων και διαχείριση απορριμμάτων)
- Έξυπνη παρακολούθηση της κυκλοφορίας
- Δημόσια ασφάλεια και προστασία
- Παρακολούθηση περιβαλλοντικών δεδομένων
- Έξυπνη Ενεργειακή Παρακολούθηση
- Έξυπνη διαχείριση συστημάτων ενημέρωσης πολιτών
- Παρακολούθηση φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Έξυπνη παρακολούθηση πληρότητας κάδων
Το λογισμικό είναι σε θέση να διαλειτουργήσει με κάθε τύπο αισθητήρα που θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του έργου «έξυπνης πόλης» για τις αστικές υπηρεσίες ανεξάρτητα από την τεχνολογία διασύνδεσης που χρησιμοποιείται (όπως LoRA, ZigBee, GPRS, WiFi, ΝΝΒΙοΤ, κάμερα IP κλπ.).
Κέντρο Διαχείρισης και Παρακολούθησης της Αστικής Κινητικότητας
Οι αρχές της αστικής βιώσιμης κινητικότητας υπαγορεύουν την μείωση της χρήσης των ΙΧ στα αστικά κέντρα και την ορθολογική διαχείριση του δημόσιου χώρου για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Η πόλη της Πρέβεζας αποτελεί ένα αστικό κέντρο μικρού μεγέθους, ωστόσο διαθέτει θαλάσσιο μέτωπο υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος. Αυτό συνεπάγεται πως εκτός των καθημερινών αναγκών μετακίνησης καλείται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες κινητικότητας ενός μεγάλου αριθμού επισκεπτών κυρίως τους θερινούς μήνες. Για την αντιμετώπιση αυτών των αναγκών κρίθηκε απαραίτητο να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη πολιτική μεταφορών με στόχο την ποιοτική αναβάθμισης της πόλης.
Ευθυγραμμιζόμενοι με αυτές τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και τις υφιστάμενες ανάγκες κινητικότητας, ο Δήμος Πρέβεζας προχώρησε στην εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για το Δήμο Πρέβεζας το οποίο ολοκληρώθηκε το 2018 θέτοντας στο επίκεντρο την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης και την ικανοποίηση των αναγκών τόσο των πολιτών της όσο και των επισκεπτών της.
Λαμβάνοντας υπόψη τα όσα ορίζονται στο ΣΒΑΚ και με στόχο την παρακολούθηση του ποσοστού επίτευξης των στόχων αλλά και του οράματος και προτεραιοτήτων που έχουν τεθεί, θα σχεδιαστεί και θα λειτουργήσει εντός της προτεινόμενης πλατφόρμας Έξυπνης Πόλης, το Κέντρο Διαχείρισης και Παρακολούθησης Αστικής Κινητικότητας.
Το προτεινόμενο Κέντρο θα στηρίζεται στον υπολογισμό συγκεκριμένων δεικτών με τους οποίους η ειδική υπηρεσία του Δήμου θα μπορεί αφενός να παρακολουθεί τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον από την υλοποίηση των μέτρων, πολιτικών και υποδομών που έχουν προταθεί από το ΣΒΑΚ και αφετέρου να αξιολογεί εναλλακτικές λύσεις και εφαρμογές πριν την τελική απόφαση υλοποίησης τους. Το Προτεινόμενο Κέντρο Διαχείρισης και Παρακολούθησης Αστικής Κινητικότητας θα αποτελείται από τρία υποσυστήματα:
Υποσύστημα συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων βιώσιμης κινητικότητας και παρακολούθησης δεικτών ΣΒΑΚ.
Το υποσύστημα θα υποστηρίζει δυο βασικές λειτουργίες: την καταγραφή και επιτήρηση της εξέλιξης της κυκλοφορίας σε βάθος χρόνου και την διαχρονική αξιολόγηση της αστικής κινητικότητας, την εξαγωγή βασικών δεικτών απόδοσης και εντέλει την υποστήριξη λήψης αποφάσεων ώστε να δίνει μια καλή εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης αναδεικνύοντας παράλληλα τα προβλήματα και θέτοντας τις βάσεις για εύρεση βέλτιστων λύσεων. Αποτελείται από τα παρακάτω επιμέρους εργαλεία :
- Παρατηρητήριο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, μέσω του οποίου θα γίνεται η συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων, τα οποία θα τροφοδοτούν όλα τα υπόλοιπα εργαλεία του υποσυστήματος και θα καταλήγουν στον υπολογισμό των δεικτών βιώσιμης αστικής κινητικότητας και παρακολούθησης του ΣΒΑΚ.
- Κυκλοφοριακό μοντέλο επέκτασης και πρόβλεψης της προσφοράς και ζήτησης των μετακινήσεων, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΣΒΑΚ Πρέβεζας και θα επικαιροποιηθεί στο πλαίσιο του παρόντος έργου χρησιμοποιώντας ιστορικά στοιχεία, αλλά και όλα τα δεδομένα που θα συλλεχθούν από τις συσκευές καταγραφής της κυκλοφορίας που θα εγκατασταθούν στο οδικό δίκτυο της Πρέβεζας.
Υποσύστημα συλλογής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο
Για την τροφοδότηση του μοντέλου κυκλοφοριακού σχεδιασμού με συνεχώς επικαιροποιημένα στοιχεία που αφορούν στην κυκλοφορία στο δίκτυο της πόλης, θα γίνει εγκατάσταση συσκευών ανίχνευσης και μέτρησης κυκλοφορίας, μη επεμβατικής τεχνολογίας. Οι συσκευές θα εγκατασταθούν παρά την οδό και θα έχουν ως σκοπό να ανιχνεύουν διερχόμενα οχήματα και να μετρούν βασικά μεγέθη κυκλοφορίας (κυκλοφοριακό φόρτος (οχήματα/τύπο/ώρα), μέση ταχύτητα διαδρομής (χλμ/ώρα), χωρητικότητα οδικού τμήματος (v/c), σε στρατηγικά σημεία της πόλης.
Υποσύστημα ενημέρωσης και διάδρασης με τους πολίτες στα πλαίσια του ΣΒΑΚ
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης πλατφόρμας, οι πολίτες και επισκέπτες θα μπορούν να δηλώνουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις και να καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθώς και τις εναλλακτικές βιώσιμες λύσεις που θα επιθυμούσαν να χρησιμοποιούν αλλά δεν τους παρέχονται από το υφιστάμενο σύστημα ή δεν είναι ικανές να καλύψουν τις ανάγκες τους για μετακίνηση. Ο Δήμος επίσης μέσα από την συγκεκριμένη εφαρμογή θα μπορέσει να διαβουλεύεται με τους πολίτες για τα διάφορα μέτρα και έργα τα οποία προτίθεται να υλοποιήσει ώστε να έχει την δική του αποδοχή. Με τον τρόπο αυτό οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά στη χάραξη πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων της τοπικής κοινωνίας.
Σύστημα Διαχείρισης στόλου αποκομιδής απορριμμάτων
Η προτεινόμενη λύση θα αποθηκεύει όλα τα δεδομένα στην πλατφόρμα έξυπνης πόλης και θα πραγματοποιεί σχετική ανάλυση που αφορά στη δραστηριότητα του στόλου των οχημάτων στα οποία έχουν εγκατασταθεί φορητές συσκευές παρακολούθησης. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η παροχή ανοικτών δεδομένων, δηλαδή δεδομένα που είναι προσβάσιμα μέσω διαδικτύου από τους πολίτες (σε στατιστική αναπαράσταση).
Λογισμικού διαχείρισης στόλου αποκομιδής απορριμμάτων
Το υποσύστημα ζύγισης και ταυτοποίησης κάδων χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες αφενός μεν για την αναγνώριση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κάθε κάδου, αφετέρου δε για την αυτοματοποιημένη καταγραφή του βάρους κατά την αποκομιδή τους από το απορριμματοφόρο.
Υποσύστημα ευφυούς διαχείρισης στόλου οχημάτων
Το υποσύστηµα θα περιλαµβάνει το λογισµικό διαχείρισης στόλου για τα αποριµµατοφόρα και τα συνολικά οχήµατα του Δήµου. Η προσφερόμενη εφαρµογή είναι ένα ολοκληρωµένο σύστηµα οργάνωσης και διοίκησης στόλου οχηµάτων. Συγκεκριμένα, παρέχει στους χρήστες τα απαραίτητα µέσα για την αποτελεσµατικότερη διαχείριση του στόλου οχηµάτων, µε έµφαση στην µείωση του κόστους λειτουργίας του και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών, εξασφαλίζοντας την µακροπρόθεσµη εκµετάλλευση της συγκεκριµένης επένδυσης.
Υποσύστημα διαχείρισης όγκου απορριμμάτων εν κινήσει
Το υποσύστημα θα υποστηρίζει τις ακόλουθες λειτουργίες:
- Εμφάνιση κάδων σε λίστα και σε χάρτη
- Αντιστοίχιση, Διαγραφή και Τροποποίηση tag κάδου
- Δημιουργία, Επεξεργασία και Διαγραφή περιοχής αποκομιδής
- Προσθήκη, Τροποποίηση και Διαγραφή ζυγιστικού οχήματος
- Καρτέλα με σειριακό αριθμό ζυγιστικού οχήματος
- Προβολή λίστας οχημάτων
- Ζυγίσεις ανά όχημα, δρομολόγιο και επιλεγμένο διάστημα
Υποσύστημα ευφυούς ανάλυσης και βελτιστοποίησης δεικτών αποκομιδής απορριμμάτων
Το προτεινόμενο υποσύστημα θα έχει Κεντρικό Dashboard για πλήρη εικόνα της κατάστασης του δικτύου με δυνατότητα να παρακολουθεί ο χρήστης το επίπεδο αποκομιδής σε κάθε απομακρυσμένο σημείο. Το σύστημα θα επιτρέπει την πλήρη ιεραρχία όλων των τοποθεσιών της περιοχής εφαρμογής.
Σύστημα Διαχείρισης ενέργειας Δημοτικού Φωτισμού
H προστασία και αναβάθμιση του τοπικού περιβάλλοντος αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής. Το περιβάλλον συνδέεται άμεσα με την ποιότητα ζωής των δημοτών και συνιστά παράμετρο της οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής. Η βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων του Δήμου Πρέβεζας αποτελεί στόχο προς την κατεύθυνση της αειφορίας, καθώς μέσω της έξυπνης διαχείρισης μπορούν να επιλυθούν διάφορα προβλήματα που σχετίζονται με την ρύπανση του περιβάλλοντος, τις κλιματικές αλλαγές και την δημόσια υγεία.
Η προτεινόμενη πλατφόρμα αφορά την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης κατανάλωσης ενέργειας σε δημόσιες υποδομές και κτίρια. Θα ενσωματώνει μια ολιστική προσέγγιση για την διαχείριση των ενεργειακών δεδομένων και των επιπρόσθετων πληροφοριών που θα συλλέγονται. Η προτεινόμενη τεχνική λύση υποστηρίζει την πλήρης παραμετροποίηση της πλατφόρμας στη βασική πλατφόρμα έξυπνης πόλης (π.χ. χρήστες και ρόλοι αυτών, διαχείριση αισθητήρων μέτρησης ενέργειας στο κεντρικό πίνακα και σε επιλεγμένα σημεία των δημόσιων υποδομών) καθώς και την υποστήριξη εξελιγμένων τεχνικών ανάλυσης των ενεργειακών δεδομένων (κανονικοποίηση ακατέργαστων δεδομένων ενέργειας, τεχνικές αποσυνάθροισης ενέργειας, αλγόριθμοι πρόβλεψης κατανάλωσης ενέργειας), καθιστώντας την ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την διαχείριση ενέργειας σε υποδομές δημοτικού φωτισμού επεκτάσιμου και σε κτιριακές εγκαταστάσεις.
Υποσύστημα πολυεπίπεδης διαχείρισης χρηστών και έξυπνων μετρητών ενέργειας
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή υπηρεσία η οποία θα επιτρέπει στους διαχειριστές της πλατφόρμας, να διαχειρίζονται με εύχρηστο και καθολικό τρόπο τους χρήστες της και τις υποστηριζόμενες συσκευές μέτρησης ενέργειας. Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει τουλάχιστον τα παρακάτω επίπεδα διαχείρισης για την υποστήριξη πολλαπλών ιεραρχιών και ρόλων σε όλους τους τύπους των υποδομών:
- Επίπεδο 1ο: Καθολική διαχείριση της πλατφόρμας. Δίνεται η δυνατότητα για όλες τις λειτουργίες (διαχείριση αισθητήρων, πυλών, ρόλοι και χρήστες, πόρων, υποδομές, κτλ) και αφορά κυρίως το διαχειριστή της Πλατφόρμας.
- Επίπεδο 2ο: Εξατομικευμένη διαχείριση της πλατφόρμας. Αφορά την εξατομικευμένη και προσωποποιημένη υποστήριξη των χρηστών της πλατφόρμας, υποστηρίζοντας διαφορετικά επίπεδα προσβασιμότητας και παρουσίασης της πλατφόρμας.
- Επίπεδο 3ο: Αφορά χρήστες που μπορεί να έχουν πρόσβαση σε ένα αριθμό από Υποδομές που ανήκουν ή όχι στις κατηγορίες χρηστών που ορίστηκαν στο 2ο επίπεδο. Ο χρήστης αυτός μπορεί να διαχειρίζεται το δικό του επίπεδο καθώς και τα επίπεδα που βρίσκονται πιο κάτω στην ιεραρχία.
- Επίπεδο 4ο: Αφορά το κατώτερο επίπεδο πρόσβασης στην πληροφορία που αποθηκεύεται στο βασικό πυρήνα της πλατφόρμας με ελάχιστες δυνατότητες διαχείρισης. O χρήστης θα μπορεί όμως να εξατομικεύει τις πληροφορίες που έχει πρόσβαση σε αυτό το επίπεδο μέσω του δυναμικού ταμπλώ και δυναμικών widget που θα υποστηρίζει η πλατφόρμα.
Υποσύστημα γραφικής διεπαφής διαχείρισης ενεργειακής κατανάλωσης υποδομών
Η γραφική διεπαφή της πλατφόρμας θα επιτρέπει τη δυνατότητα εξατομίκευσης της ενεργειακής πληροφορίας, μέσω της δημιουργίας και διαχείρισης πολλαπλών ταμπλό ανά χρήστη, καθώς και η υποστήριξη της οπτικοποίησης της πληροφορίας από μια συστοιχία έτοιμων widgets. Πολλαπλά ταμπλό θα μπορούν να υποστηριχτούν για κάθε χρήστη σε όποιο επίπεδο και αν αυτός δημιουργείται. Ο χρήστης θα μπορεί να τοποθετήσει όπως θέλει τα widgets ενώ παράλληλα θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να ταξινομήσει τα ταμπλό (βάσει προτιμήσεις εκάστοτε χρήστη, αλφαβητικά και ημερολογιακά μέσω ημέρας δημιουργίας/τροποποίησης). Τα widgets θα μπορούν να μεταβάλλονται δυναμικά με την χρονική περίοδο επιλογής του εκάστοτε χρήστη και θα μπορούν να παραμετροποιούνται δυναμικά μέσω της πλατφόρμας διαχείρισης και προβολής της πληροφορίας.
Υποσύστημα διαχείρισης ειδοποιήσεων και εξελιγμένων τεχνικών ειδοποίησης χρηστών
Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει ένα ολιστικό σύστημα ειδοποιήσεων χρηστών είτε μέσα από την ίδια την πλατφόρμα είτε μέσω εναλλακτικών μέσων (π.χ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) βάσει τυπικών αλλά και εξατομικευμένων κανόνων που μπορεί να δημιουργεί ο εκάστοτε χρήστης του Δήμου. Τα επίπεδα διαχείρισης των ειδοποιήσεων θα μπορούν να γίνονται τόσο σε επίπεδο συναθροισμένης πληροφορίας (π.χ. άθροισμα ενέργειας σε ένα γκρουπ κτιρίων του Δήμου) όσο και σε επίπεδο υποδομών (π.χ. όταν ένας μετρητής ενέργειας ξεπεράσει το όριο της κατανάλωσης σε μια συγκεκριμένη υποδομή του Δήμου). Οι ειδοποιήσεις θα έχουν δυνατότητα επεξεργασίας καθώς και ορισμός της διάρκειας ισχύος του (μια φορά, επαναλαμβανόμενη, ετήσια, κτλ). Σε κάθε περίπτωση το σύστημα ειδοποιήσεων θα μπορεί να εφαρμόζεται είτε στα ακατέργαστα είτε σε κατεργασμένα δεδομένα (π.χ. δεδομένα συνάθροισης). Ο εκάστοτε χρήστης θα μπορεί να ορίζει δικούς του κανόνες, οι οποίοι θα εφαρμόζονται και θα ιεραρχούνται με την κατηγορία στην οποία ανήκει ο χρήστης.
Το υποσύστημα θα δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης συμβάντων και γεγονότων σε διάφορα χρονικά διαστήματα και έλεγχος δεικτών πριν και μετά τα συμβάντα, όπως αυτά θα μπορούν να εξατομικεύονται από τον εκάστοτε χρήστη του συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, ο εκάστοτε διαχειριστής μπορεί να ορίζει μια νέα πολιτική που θα εφαρμόζεται σε ολόκληρη την υποδομή (π.χ. ένα κτίριο του Δήμου) ή μέρος αυτής (1ος όροφος του Δημαρχείου) και θα μπορεί να συγκρίνει και να εξάγει με μορφή αναφοράς την διαφορά στην κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα θα υποστηρίζει τουλάχιστον συμβάντα όπως η ανακαίνιση εξοπλισμού (π.χ. αλλαγή φωτιστικών, μονάδες κλιματισμού, κτλ), η αλλαγή πολιτικής (π.χ. αλλαγή ωραρίου αυτόματου σβησίματος φωτισμού/κλιματισμού στην υποδομή) και εξατομικευμένες πολιτικές που θα εισάγουν οι διαχειριστές αυτών.
Υποσύστημα ανάλυσης δεδομένων και δημιουργίας πολυεπίπεδων αναφορών.
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη λύση ανάλυσης δεδομένων από ενεργειακούς αισθητήρες σε υποδομές και κτίρια, η οποία θα υποστηρίζει τους τελικούς χρήστες στην γρήγορη ανάλυση των υπό- παρακολούθηση υποδομών, συμπεριλαμβανομένου και του αντίστοιχου κόστους. Κύρια χαρακτηριστικά αποτελούν η δυνατότητα συγκρίσεων σε πραγματικό χρόνο όλης της πληροφορίας που συλλέγεται και αναλύεται από το βασικό κορμό της πλατφόρμας και πιο συγκεκριμένα:
- Ανά τύπο συσκευής (π.χ. έξυπνοι μετρητές ενέργειας σε κεντρικό πίνακα καθώς και σε εξειδικευμένα σημεία των υποδομών)
- Ανά εξατομικευμένο γκρουπ συσκευών που έχει ορίσει ο εκάστοτε τελικός χρήστης της πλατφόρμας σε οποιαδήποτε επίπεδο αυτής
- Ανά χώρο υποδομής συμπεριλαμβανομένου την δημιουργία εικονικών γκρουπ (π.χ. κλιματιστικά που βρίσκονται σε περισσότερα από ένα κτίριο του Δήμου).
Εξοπλισμός ανίχνευσης και μέτρησης κυκλοφορίας
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Αισθητήρας μέτρησης-ραντάρ υπέρυθρης ακτινοβολίας τύπου DT351 / λωρίδα επιτήρησης
- Ελεγκτής τύπου FBs-10MC / σημείο μέτρησης
- Ο ελεγκτής διασυνδέεται με τον αισθητήρα μέτρησης που βρίσκεται πλησίον του ενσύρματα μέσω RS232/RS485, ενώ με τον απομακρυσμένο ανιχνευτή κάθε σημείου μέσω radio modem τύπου PKG.
- Ο αισθητήρα μέτρησης χρησιμοποιεί τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας σε συνδυασμό με αισθητήρα ραντάρ τύπου Doppler για την μέτρηση της ταχύτητας των οχημάτων με ακρίβεια ±3% για ταχύτητες έως 100χλμ/ώρα και ±3χλμ/ώρα για ταχύτητες >100χλμ/ώρα, ενώ για την μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου με ακρίβεια ±5%.
- Παρέχεται δυνατότητα κατηγοριοποίησης των οχημάτων σε 2 κατηγορίες βάση του Προτύπου TLS.
- Ο ελεγκτής είναι εξοπλισμένος με αποδιαμορφωτή GRPS τύπου CMGSM με σκοπό την ασύρματη μεταφορά των κυκλοφοριακών δεδομένων διαμέσου τεχνολογίας GPRS
Φορητοί GPS πομποδέκτες επί του οχήματος
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μπαταρία 1800mAh
- Αδιαβροχοποίηση IP67
- Πιστοποίηση CE
- Μικρό μέγεθος – ευελιξία στην εγκατάσταση
- Τηλεπικοινωνίες με οποιονδήποτε συνδυασμό GPRS, SMS, CSD
- Ενσωματωμένος δέκτης GPS με δυνατότητα αυτόματης διόρθωσης σήματος
- 12V/24V
- 4 Ψηφιακές και 2 αναλογικές είσοδοι και έξοδοι (Ι/Ο)
- Τροφοδοσία μεταξύ 10.5 και 30 volts
- Μέση κατανάλωση κατά τη λειτουργία της είναι 350-400mA. Σε κατάσταση αναμονής η κατανάλωση υπολογίζεται ανάμεσα στο εύρος 20 έως 85 mA
- Διαθέτει ένα 12 κάναλο δέκτη GPS που εξασφαλίζει την ακρίβεια εντοπισμού, με απόκλιση μικρότερη των 10 μέτρων
- Ενσωματωμένη εφεδρική μπαταρία
Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, ταυτοποίησης και ζύγισης
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Διαθέτει ισχυρό επεξεργαστή
- Ενσωματωμένος αναγνώστης RFID:
- Ευρωπαϊκή ζώνη συχνοτήτων UHF865-870MHz (ETSI EN 302 208 & ETSI EN 300 220)
- Εμβέλεια ανάγνωσης ετικετών έως και τα 9m
- Υποστηρίξει ταυτόχρονη λειτουργία με δύο κεραίες
- Υποστηρίζει όλα τα σύγχρονα πρότυπα (EPCglobal Class 1 Gen2 & ISO 18000-6C) για ταυτόχρονη ανάγνωση πολλαπλών ετικετών (tags) με χρήση μίας ή και περισσότερων κεραιών (anti-collision – δυνατότητα ανάγνωσης έως 190 διαφορετικών ετικετών ανά δευτερόλεπτο)
- Είναι τεχνολογίας UHF RFID (ISO 18000-6C / EPC Class1 Gen2), εγκεκριμένος για λειτουργία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Διαθέτει κεραία ανάγνωσης RFID:
- Συνδέεται εξωτερικά με τον αναγνώστη
- Βαθμός προστασίας IP67
- Σχεδιασμένη με κυκλική πόλωση για πιο αξιόπιστη ανάγνωση των πομποδεκτών που τοποθετούνται στους κάδους
- Καλύπτει τις ζώνες συχνοτήτων UHF (865-870 MHz) για χρήση σε εφαρμογές RFID σύμφωνα με τα πρότυπα EPCGlobal Gen2
- Δυνατότητα αυτοδιάγνωσης πιθανών βλαβών ή/και ελλιπούς λειτουργίας
- Ανθεκτική σε δονήσεις, κραδασμούς και υψηλές θερμοκρασίες (–20°C έως +75°C)
- Κατασκευασμένη σε ισχυρό μεταλλικό περίβλημα, ανθεκτικό έναντι εξωτερικών καταπονήσεων
- Βαθμός προστασίας IP66
- Ασφαλισμένη έναντι ανάστροφης τάσης τροφοδοσίας και υπέρτασης από τον κινητήρα
- Διαθέτει ισχυρή προστασία έναντι ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών
- Όλες οι ψηφιακές είσοδοι/έξοδοι είναι οπτικά απομονωμένες, παρέχοντας προστασία έναντι εξωτερικού βραχυκυκλώματος
- Η διαδικασία της ζύγισης είναι δυναμική (δηλ. εκτελείται κατά τη συνηθισμένη διαδικασία αποκομιδής του κάδου) και πλήρως αυτοματοποιημένη, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια από το προσωπικό καθαριότητας.
Εξοπλισμός ταυτοποίησης κάδου (πομποδέκτης/ RFID tag)
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Καλύπτει την ευρωπαϊκή ζώνη συχνοτήτων UHF 865-869MHz σύμφωνα με τα πρωτόκολλα RFID EPC Class1 Gen2 & ISO 18000-6C
- Ο σχεδιασμός των πομποδεκτών είναι βελτιστοποιημένος για λειτουργία σε άμεση επαφή με μεταλλικά αντικείμενα
- Εμβέλεια 6m
- Είναι ένα πλήρως παθητικό tag και δεν απαιτείται μπαταρία για τη λειτουργία του
- Οι πομποδέκτες είναι κατασκευασμένοι σε θερμοπλαστικό ελαστομερές περίβλημα μεγάλης αντοχής
- Λειτουργία σε θερμοκρασίες από –40°C έως +85°C (αποθήκευση από –55°C έως +105°C). Η αντοχή τους σε ακραίες συνθήκες έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε περιβάλλον θερμοκρασίας +125°C (για λειτουργία επί 1 ώρα).
- Βαθμός προστασίας IP68 καθώς και αντοχή σε πλήθος χημικών ουσιών
- Υποστηρίζουν επιπλέον μνήμη για εγγραφή άλλων δεδομένων χρήσης
Ψηφιακοί αναλυτές κατανάλωσης ρεύματος
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Τάση τροφοδοσίας: 230V, 50Hz
- Ρεύμα εξόδου (μέγ.): 2 Α
- Επικοινωνία: Wi-Fi (IEEE 802.11 b/g/n)
- Έλεγχος μέσω website και app (Android, iOS) αλλά και τοπικά μέσω κουμπιών
- (1) Είσοδος παλμών S0 (DIN 43864)
- Αγρίνιο
- Αιγάλεω
- Αλεξάνδρεια
- Αλεξανδρούπολη
- Αμπελόκηποι – Μενεμένη
- Βόλβη
- Βόλος
- Βύρωνα
- Δεσκάτη
- Δράμα
- Ζαγόρι
- Ζάκυνθος
- Ζίτσα
- Θερμαϊκός
- Θέρμη
- Ιωάννινα
- Καλαμαριά
- Κάλυμνος
- Καρδίτσα
- Κόνιτσα
- Κορδελιό-Εύοσμος
- Κω
- Λαμία
- Λάρισα
- Λοκρές
- Ναυπακτία
- Ν. Σκουφάς
- Ορεστιάδα
- Πάργα
- Πάτρα
- Πειραιάς
- Πέλλα
- Περιφέρεια Αττικής
- Πρέβεζα
- Πωγώνι
- Ρέθυμνο
- Τρίκαλα
- Ρόδος
- Σάμη
- Σαμοθράκη
- Σουφλί
- Σέρρες
- Σπάρτη
- Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού
- Σύρος - Ερμούπολη
- Φιλιάτες
- Χανιά