Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης του Δήμου Πάργας Parga's Smart City Platform
Αντικείμενο του έργου είναι η προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων καταγραφής και ελέγχου της κυκλοφορίας, τα οποία τοποθετήθηκαν σε τμήματα του οδικού δικτύου και τα οποία βρίσκονται εκτός του αστικού ιστού και παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα και μειωμένη οδική ασφάλεια, καθώς επίσης και η προμήθεια και εγκατάσταση ενός κεντρικού συστήματος ελέγχου για την παρακολούθηση των συσκευών που εγκαθίστανται σήμερα άλλα και για άλλες επεκτάσεις που μπορεί να υπάρξουν στο μέλλον του συστήματος οδοφωτισμού ή στην εγκατάσταση και άλλων “Ευφυών Λύσεων” (Smart Solutions) όπως ο έλεγχος της ποιότητας του οδοστρώματος, ο εντοπισμός πλημμυρικών φαινομένων κ.λπ.
Σύστημα καταγραφής και ελέγχου κυκλοφορίας
Η κυκλοφορία στις σύγχρονες πόλεις αποτελεί ένα ιδιαίτερο θέμα που επηρεάζει σημαντικά τη ζωή των δημοτών και επισκεπτών. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος και τα τροχαία ατυχήματα είναι μερικά από τα ζητήματα αυτά. Οι δημοτικές αρχές πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις για αλλαγές που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία στις πόλεις. Για το σκοπό αυτό όμως είναι απαραίτητη η συλλογή διαφόρων στατιστικών στοιχείων που αφορούν την κυκλοφορία και τη μεταβολή των σχετικών παραμέτρων. Τα δεδομένα αφορούν την κυκλοφορία διαφόρων κατηγοριών οχημάτων, όπως συχνότητα πχ. αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων, μοτοσυκλετών, ποδηλάτων, κ.α. Η προτεινόμενη λύση Έξυπνης Διαχείρισης Κυκλοφορίας παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής και κατηγοριοποίησης της κυκλοφορίας σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, εξάγοντας παράλληλα διάφορα χρήσιμα στοιχεία και στατιστικά. Η λύση στηρίζεται στην εγκατάσταση καινοτόμων τρισδιάστατων οπτικών radar (LiDAR) ή καμερών σε κομβικές διασταυρώσεις, και σε τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence), μέσω των οποίων γίνεται η ανάλυση των σημάτων και η αυτόματη παρακολούθηση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών. Η λύση βασίζεται στην εγκατάσταση ενός ή περισσότερων οπτικών ραντάρ ή καμερών σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις ή οδικούς κόμβους της πόλης. Το σύστημα περιλαμβάνει και τοπική υπολογιστική μονάδα, η οποία πραγματοποιεί τοπικά την ανάλυση των σημάτων του οπτικού ραντάρ (edge computing). Η λύση παρέχει τις εξής δυνατότητες:
- Ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων (οχήματα, πεζοί), κατηγοριοποίηση και παρακολούθησή τους σε πραγματικό χρόνο πάνω σε χάρτη
- Μέτρηση και ανάλυση ταχύτητας
- Μέτρηση και ανάλυση κατεύθυνσης της κίνησης
- Εκτίμηση των αποστάσεων μεταξύ οχημάτων ή και πεζών, και υπολογισμός πιθανότητας συγκρούσεων ή ατυχημάτων
- Αναγνώριση παράνομων ενεργειών, πχ. οδήγηση αντίθετα σε μονόδρομο, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, κοκ.
- Φιλτράρισμα συγκεκριμένων κατηγοριών κίνησης
- Ιστορικά στοιχεία με αντίστοιχα σύντομα βίντεο
- Διαδραστικά heatmaps στα οποία αποτυπώνονται οι θέσεις (πιθανών) συγκρούσεων
- Διασύνδεση με άλλα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας
- Δυνατότητα διασύνδεσης με σύστημα φωτεινής σηματοδότησης
Κεντρικό σύστημα ελέγχου
Το κεντρικό σύστημα ελέγχου πρόκειται για μια πλατφόρμα στην οποία συλλέγονται και συγκεντρώνονται τα δεδομένα από τους αισθητήρες / κάμερες που προτείνονται στην παραπάνω δράση. Επιπλέον το σύστημα δίνει τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων και από άλλες εφαρμογές ή συσκευές που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια και είναι ήδη εγκατεστημένες στο Δήμο και αποτελούν υφιστάμενες υποδομές. Τα δεδομένα αυτά τα οποία συλλέγονται επεξεργάζονται κατάλληλα μέσω της πλατφόρμας με σκοπό να εξάγουν τα απαιτούμενα αποτελέσματα έτσι ώστε να συμβάλλουν στη διαχείριση αποφάσεων καθώς και στη λήψη αποφάσεων όταν αυτό απαιτείται για την επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια των πολιτών.
Εξοπλισμός ανίχνευσης και μέτρησης κυκλοφορίας
Περιγραφή – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Αισθητήρας μέτρησης-ραντάρ υπέρυθρης ακτινοβολίας τύπου DT351 / λωρίδα επιτήρησης
- Ελεγκτής τύπου FBs-10MC / σημείο μέτρησης
- Ο ελεγκτής διασυνδέεται με τον αισθητήρα μέτρησης που βρίσκεται πλησίον του ενσύρματα μέσω RS232/RS485, ενώ με τον απομακρυσμένο ανιχνευτή κάθε σημείου μέσω radio modem τύπου PKG.
- Ο αισθητήρα μέτρησης χρησιμοποιεί τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας σε συνδυασμό με αισθητήρα ραντάρ τύπου Doppler για την μέτρηση της ταχύτητας των οχημάτων με ακρίβεια ±3% για ταχύτητες έως 100χλμ/ώρα και ±3χλμ/ώρα για ταχύτητες >100χλμ/ώρα, ενώ για την μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου με ακρίβεια ±5%.
- Παρέχεται δυνατότητα κατηγοριοποίησης των οχημάτων σε 2 κατηγορίες βάση του Προτύπου TLS.
- Ο ελεγκτής είναι εξοπλισμένος με αποδιαμορφωτή GRPS τύπου CMGSM με σκοπό την ασύρματη μεταφορά των κυκλοφοριακών δεδομένων διαμέσου τεχνολογίας GPRS
- Αγρίνιο
- Αιγάλεω
- Αλεξάνδρεια
- Αλεξανδρούπολη
- Αμπελόκηποι – Μενεμένη
- Βόλβη
- Βόλος
- Βύρωνα
- Δεσκάτη
- Δράμα
- Ζαγόρι
- Ζάκυνθος
- Ζίτσα
- Θερμαϊκός
- Θέρμη
- Ιωάννινα
- Καλαμαριά
- Κάλυμνος
- Καρδίτσα
- Κόνιτσα
- Κορδελιό-Εύοσμος
- Κω
- Λαμία
- Λάρισα
- Λοκρές
- Ναυπακτία
- Ν. Σκουφάς
- Ορεστιάδα
- Πάργα
- Πάτρα
- Πειραιάς
- Πέλλα
- Περιφέρεια Αττικής
- Πρέβεζα
- Πωγώνι
- Ρέθυμνο
- Τρίκαλα
- Ρόδος
- Σάμη
- Σαμοθράκη
- Σουφλί
- Σέρρες
- Σπάρτη
- Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού
- Σύρος - Ερμούπολη
- Φιλιάτες
- Χανιά